Projekt Via Bohemica - podpora místních výrobků, produktů a služeb
Via Bohemica (Česká cesta) byla významná starobylá obchodní cesta, spojující Prahu s Budínem, přecházející územím projektových partnerů. Trasa České cesty byla vytyčena na dvoustranném jednání českého krále Jana Lucemburského a uherského krále Karola I. Roberta na přelomu let 1335 a 1336. Via Bohemica vznikla jako obchodní cesta ve 14. století na podporu ekonomiky a rozvoje. V tom by se mělo pokračovat i v rámci projektu: přeshraniční spolupráce a výměna zkušeností, hospodářský rozvoj a vzájemná propagace území i prostřednictvím regionální značky. Projekt vytvoří společný marketingový model rozvoje místního podnikání a venkovského cestovního ruchu kdysi společného středoevropského kulturního a hospodářského prostoru.
Spolupracující MAS:
- MAS Moravský kras o.s.
- Miestna akčná skupina Dudváh
- Miestna akčná skupina Stará Čierna voda
Regiony jsou zajímavé svými kulturními památkami (např. vodní a větrné mlýny atd.), přírodními krásami (řeky Malý Dunaj, Čierna voda, Váh, CHKO Moravský kras atd.), tradicemi (řemeslníci a tradiční kulturní akce), gastronomií (prastaré tradiční jídla, pěstování ovoce a zeleniny, tradiční cukrářské a pekařské výrobky, regionální značka místních produktů na území MAS Moravský kras atd.) a turistickými možnostmi (např. termální koupaliště, propast Macocha, vodní a vinná turistika, agroturistika atd.).
Výstupy projektu:
- Publikace Via Bohemica
- Analýza výrobců produktů a poskytovatelů služeb
- Logo regionální značky pro výrobky a služby
- Manuál pro udělování a používání regionální značky výrobků, produktů a služeb
- Informační brožura „Via Bohemica“ místních produktů a výrobků
- Informační brožura „Via Bohemica“ místních služeb
- Filmový cestovatelský průvodce po „Via Bohemica“
- Seminář Cezhraničný marketing partnerských regiónov v kontexte Via Bohemica
- Seminář Systém značenia, regionálna značka ako marketingový nástroj
- Cezhraničný festival Via Bohemica
- Přeshraniční festival Via Bohemica
- Pilotní udělení regionální značky pro místní produkty, výrobky a služby